Ukončení údaje o místu trvalého pobytu
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Ukončení údaje o místu trvalého pobytu
-
Základní informace k životní situaci
Občan, který se rozhodl ukončit trvalý pobyt na území České republiky, sdělí tuto skutečnost písemně ohlašovně podle místa trvalého pobytu nebo zastupitelskému úřadu. Sdělení v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana; to neplatí v případě, kdy občan podepíše sdělení před zaměstnancem ohlašovny nebo zastupitelského úřadu. Pokud má sdělení formu datové zprávy, občan ho po vyplnění opatří elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb nebo dodá prostřednictvím datové schránky. Za občana může sdělit ukončení pobytu na území České republiky rovněž jím pověřený zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřenými podpisy. Dnem ukončení trvalého pobytu na území České republiky se rozumí den, kdy občan předal sdělení o této skutečnosti příslušné ohlašovně, popřípadě pozdější den, který je uveden v tomto sdělení jako den ukončení trvalého pobytu na území České republiky.
Obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, který vydal jeho občanský průkaz nebo matričnímu úřadu podle místa trvalého pobytu je občan povinen odevzdat občanský průkaz do 15 pracovních dnů od oznámení této skutečnosti.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
- Občan České republiky starší 15 let, u kterého dochází k ukončení údaje o místu trvalého pobytu;
- zákonný zástupce za občana mladšího 15 let, popřípadě pěstoun;
- zákonný zástupce za občana, jehož svéprávnost byla omezena tak, že není způsobilý k jednání;
- zmocněnec na základ zvláštní plné moci.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí dle zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech v platném znění.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Předložením potřebných náležitostí a zaplacením správního poplatku.
-
Na které instituci životní situaci řešit
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Ostrava - Hrabová
Odbor sociální, organizační a vnitřních věcí - ohlašovna
Bažanova 174/4 720 00 Ostrava – Hrabová
Úřední hodiny:
Pondělí, středa 8.00 - 12.00 13.00 - 17.00
Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na Úřadu městského obvodu Ostrava-Hrabová (mimo úřední hodiny na základě předchozí domluvy). Obrátit se můžete na úřednici:
Zdeňka Haunerová
referent odboru SOVV - podatelna, ohlašovna, vnitřní věci+420599420101
72599647410 / Budova ÚMOb - Bažanova 174/4 -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas).
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Nejsou předepsány.
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
- Na ohlašovně v místě trvalého pobytu - správní poplatek 100,- Kč,
- na zastupitelském úřadě ČR v zahraničí - správní poplatek 300,- Kč.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Žádné.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
-
Elektronická služba, kterou lze využít
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech v platném znění.
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Žádné.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Žádné.
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
Popis byl naposledy aktualizován
08.04.2021
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno