Dovoz a donáška stravy v Ostravě-Hrabové
Městský obvod Hrabová spustil od dubna roku 2024 novou službu dovozu a donášky stravy pro seniory a osoby se zdravotním postižením či znevýhodněním v Ostravě-Hrabové. V pilotním režimu se ukázalo, že je tato služba pro seniory velmi potřebná a že mají Hrabované o dovoz a donášku stravy zájem. Více informací naleznete v textu níže a v Zásadách pro dovoz a donášku stravy v Ostravě-Hrabové.
Pro koho je služba dovozu a donášky stravy v Ostravě-Hrabové určena?
Služba je poskytována občanům od 70 let věku s bydlištěm v Ostravě-Hrabové. Výjimku z této podmínky (např. u osob s přiznaným stupněm invalidity, průkazem ZTP apod.) lze učinit po domluvě s vedoucí odboru sociálního, organizačního a vnitřních věcí Úřadu městského obvodu Hrabová. Kontakt: Mgr. Pavlína Špačková, kanc. č. 11, tel.: 599 420 116, mob. 725 940 318, e-mail: pavlina.spackova@ostrava-hrabova.cz.
Jak si službu zřídit?
Pro zřízení služby je nutné vyplnit dva formuláře: „Evidenční list – přihláška ke stravování“ a „Přihláška ke službě: Dovoz a donáška stravy ze Základní školy Ostrava-Hrabová, Paskovská 46, příspěvková organizace“. Obě přihlášky je možné podat osobně u Mgr. Pavlíny Špačkové, případně na podatelně Úřadu městského obvodu Hrabová. K dispozici jsou také elektronicky v dokumentech níže. Zahájení služby probíhá vždy od nového měsíce, je-li volná kapacita.
Kdo je poskytovatelem stravování?
Poskytovatelem stravování je Základní škola Ostrava-Hrabová, Paskovská 46, příspěvková organizace, prostřednictvím školní jídelny. V době prázdnin může městský obvod zajistit alternativního poskytovatele stravování.
Jak funguje školní jídelna?
Strávníkovi bude ze strany školní jídelny přidělen variabilní symbol, který bude sloužit pro identifikaci plateb (převodem z bankovního účtu či v hotovosti). V případě využití internetové služby na www.strava.cz obdrží strávník také přihlašovací údaje ke svému kontu. Pro evidenci vydaných obědů slouží čip, který je povinen si strávník jednorázově zakoupit v ceně 50 Kč. Čip je nevratný a bude ponechán ve školní jídelně pro pracovníky školní kuchyně, kteří budou evidovat výdej stravy k dovozu (čip lze zakoupit pouze v hotovosti).
Přihlášení a důležité termíny: Strávník musí nahlásit vedoucí školní jídelny stravovací zvyklosti, tzn. dny, kdy chce v následujícím měsíci přihlásit obědy.
- Prostřednictvím internetové služby na www.strava.cz nebo v listinné podobě do jídelníčku. Jídelníčky pro zaznačení objednávky stravy na nadcházející měsíc jsou k dispozici zpravidla od 25. dne v měsíci a budou doručeny strávníkům společně s dovozem a donáškou stravy. Jídelníčky lze vyzvednout také ve školní jídelně či na ÚMOb Hrabová.
- Stravné hrazené převodem z bankovního účtu je placeno na nadcházející měsíc, a to do 15. dne v měsíci. Stravné hrazené v hotovosti je placeno na konci měsíce v předem určených dnech dopředu na nadcházející měsíc, zpravidla od 25. do 28. dne v měsíci. Strávník má možnost předat úhradu stravného dovozci obědů nebo přímo do pokladny školní jídelny.
- Výše úhrady bude odpovídat předpokládané četnosti odebraných obědů a strávník bude dbát na to, aby měl na svém kontě dostatek finančních prostředků.
- Pro hladký průběh fungování služby je doporučováno rezervovat obědy na celý měsíc dopředu.
Odhlášení obědů:
- Na tel. č. 599 507 124 a mob. č. 773 791 605 nebo na e-mailové adrese jidelna@zshrabova.cz do 13:30 hodin na následující den.
- Zápisem do archu odhlášek do 13:45 hodin na následující den (lze předat osobně či prostřednictvím dovozce obědů).
- Na www.strava.cz vždy den předem do 13:45 hodin.
- Prostřednictvím SMS na tel. č. 773 791 605 do 13:30 hodin.
- Řádně neodhlášené obědy jsou účtovány jako odebrané.
Ceník stravy
Cena za oběd činí 94 Kč.
- Platba stravného za obědy:
- Převodem na účet: Strávník poukáže částku na bankovní účet: 34533761/0100, vedený u KB a.s., variabilní symbol je evidenční číslo, které strávník obdržel při přihlašování obědů, do 15. dne v měsíci. Při navedeném trvalém příkaze je nutné odhlásit červen a červenec, protože na září se platí obědy v srpnu a na červen v květnu. Každý strávník má přidělen svůj variabilní symbol, proto je nutné provádět platbu za každého strávníka zvlášť. Platí zásada 1 strávník = 1 platba.
- Platba v hotovosti: V hotovosti lze zaplatit zálohu na stravné přímo do pokladny školní jídelny. Platby v hotovosti je možné uskutečnit prostřednictvím dovozce obědů, který úhradu za stravné odvede do pokladny školní jídelny.
- Vyúčtování: Finanční zůstatky, které vzniknou na účtech strávníků ke konci školního roku, budou po vyúčtování všech pohledávek vráceny. Částka přeplatku bude uhrazena na účet strávníka nebo vyplacena strávníkovi v hotovosti.
Kdo poskytuje dovoz a donášku stravy?
Poskytovatelem služby dovozu a donášky stravy je městský obvod. Služba je realizována prostřednictvím externího dodavatele – dovozce obědů.
Jak funguje dovoz a donáška stravy?
Dovoz a donáška stravy probíhá v čase od 11:30 hod. do 13:00 hod. Kontakt na dovozce: Andrea Jarešová, Kateřina Bahri, tel.: 725 996 470, e-mail: salverychvald@centrum.cz.
Strávník je povinen za účelem hladkého průběhu služby předat dovozci klíče od vchodu bytového domu / vstupní branky rodinného domu, pakliže je přístup pro donášku stravy uzamčen.
- Strávník bere na vědomí, že je v obdobích školních prázdnin omezen provoz školní jídelny poskytovatele stravování, o termínech bude strávník včas informován, i s případnou nabídkou náhradního stravování prostřednictvím jiného dodavatele.
- Po dobu využívání služby je strávník oprávněn využívat 2 zapůjčené jídlonosiče vč. termoobalů, které jsou pořízeny z rozpočtu poskytovatele služby. Strávník dbá na údržbu a čistotu jídlonosičů vč. termoobalů a je povinen je při ukončení využívání dovozu a donášky stravy vrátit do školní jídelny.
Ceník dovozu a donášky stravy
Úhrada ve výši 15 Kč / oběd za dovoz a donášku stravy je hrazena dovozci obědů v hotovosti a je placena na konci měsíce v předem určených dnech dopředu na nadcházející měsíc, zpravidla od 25. do 28. dne v měsíci.
- Výše celkové měsíční úhrady bude odpovídat předpokládané četnosti odebraných obědů a strávník bude dbát na to, aby měl na svém kontě dostatek finančních prostředků.
- Přeplatky za dovoz a donášku stravy budou v případě řádně odhlášených obědů vráceny v hotovosti následující měsíc.
Důležité kontakty
Úřad: přihlášení ke službě, organizace a fungování, ověření volné kapacity |
Mgr. Pavlína Špačková |
725 940 318, 599 420 116, pavlina.spackova@ostrava-hrabova.cz
|
Školní jídelna: Přihlášky a odhlášky obědů, vyúčtování, platba obědů |
Pavlína Nytrová |
599 507 124, 773 791 605,
|
Dovoz a donáška stravy, zprostředkování kontaktu mezi strávníkem a školní jídelnou, platba dovozu a donášky |
Andrea Jarešová, Kateřina Bahri |
725 996 470, salverychvald@centrum.cz |
Dokumenty
Zásady pro dovoz a donášku stravy v Ostravě-Hrabové