Nahlášení adresy pro doručování
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Nahlášení adresy pro doručování
-
Základní informace k životní situaci
Na písemnou žádost občana lze v evidenci obyvatel vést též údaj o adrese, na kterou mu mají být doručovány písemnosti. Tato adresa je vždy odlišná od adresy místa trvalého pobytu.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Jen občan České republiky přihlášený k trvalému pobytu v městském obvodě Hrabová.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Občan ohlásí adresu pro doručování písemností, její změnu nebo zrušení na ohlašovně v místě trvalého pobytu nebo v místě svého posledního trvalého pobytu. Občan vyplní tiskopis, který je k dispozici na ohlašovně. Použití tiskopisu není podmínkou, ohlášení je možno učinit rovněž volnou formou, tj. v listinné podobě. Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana. To neplatí v případě, kdy občan podepíše žádost před zaměstnancem ohlašovny. Pokud má žádost formu datové zprávy, občan ji po vyplnění podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo dodá prostřednictvím datové schránky. Žádost může rovněž obsahovat datum, od kterého občan žádá, aby na adresu, na kterou mu mají být písemnosti doručovány, byly písemnosti doručovány. V opačném případě se jedná o datum podání žádosti.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Předložením vyplněného a podepsaného tiskopisu, příp. jiného písemného oznámení na ohlašovně v místě trvalého pobytu nebo posledního trvalého pobytu na území České republiky.
-
Na které instituci životní situaci řešit
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Ostrava - Hrabová
Odbor sociální, organizační a vnitřních věcí - ohlašovna
Bažanova 174/4 720 00 Ostrava – Hrabová
Úřední hodiny:
Pondělí, středa 8.00 - 12.00 13.00 - 17.00
Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na Úřadu městského obvodu Ostrava-Hrabová (mimo úřední hodiny na základě předchozí domluvy). Obrátit se můžete na úřednici:
Zdeňka Haunerová
referent odboru SOVV - podatelna, ohlašovna, vnitřní věci+420599420101
72599647410 / Budova ÚMOb - Bažanova 174/4 -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas).
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formulář je k dispozici na ohlašovně nebo ke stažení zde.
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Žádné.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Žádost je vyřízena ihned po doručení na ohlašovnu.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Žádní.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Žádné.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech v platném znění.
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Žádné.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Žádné.
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
Popis byl naposledy aktualizován
08.04.2021
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno