Odbor financí a správy majetku

Řeší:

  • V samostatné působnosti odbor financí a správy majetku zabezpečuje zejména činnosti na úseku rozpočtu, finančního hospodaření, účetnictví, inventarizace majetku a pojištění majetku.
  • Vede evidenci smluv a dohod vzniklých při všech závazkových vztazích.
  • Je odborem úřadu pro komplexní správu a údržbu nemovitého majetku statutárního města svěřeného městskému obvodu včetně pozemků. Zajišťuje technickou správu, pronájem, opravy a údržbu domovního a bytového fondu v majetku statutárního města svěřeného městskému obvodu. Více informací ve vztahu k bytovému fondu naleznete zde. 
  • Udržuje a provozuje veřejné pohřebiště, uzavírá nájemní smlouvy, vybírá poplatky za pronájem hrobových míst a vede o nich evidenci. Více informací o správě hřbitova se dočtete zde.
  • V přenesené působnosti odbor financí  a správy majetku vykonává zejména činnost na úseku správy místních poplatků. Vybírá místní poplatky (především místní poplatek ze psů a místní poplatek za užívání veřejného prostranství) s výjimkou poplatků za komunální odpad (správa, evidence a vybírání těchto poplatků je v kompetenci  Magistrátu města Ostravy) a vede o nich evidenci.
  • Provádí ověřování opisů listin, pravosti podpisů, služby Czech Point a vybírá správní poplatky.
  • K 1. 7. 2024 dle změny Statutu města Ostravy na ÚMOb Hrabová skončila agenda stavebního úřadu a byla přestěhována na ÚMOb Ostrava-Jih. K tomuto datu byl zároveň zrušen odbor stavebně správní a jeho agenda mimo stavební úřad byla zařazena do odboru financí a správy majetku, který nově vykonává také státní správu v rozsahu stanoveném platným Statutem města Ostravy v oblasti silničního správního úřadu, ochrany životního prostředí, ochrany přírody, zemědělství, lesnictví, rybářství a vodního hospodářství.
  • Zajišťuje projektovou připravenost a provádění investiční výstavby v obvodu, včetně dozoru při realizaci těchto akcí.
  • V  souladu s platným zákonem o zadávání veřejných zakázek zadává svěřené veřejné zakázky. 
  • Vydává rozhodnutí ke zvláštnímu užívání komunikací, vyjadřuje se k uzavírkám a objížďkám podle zákona o pozemních komunikacích.
  • V oblasti životního prostředí vydává rozhodnutí o povolení kácení dřevin a závazná stanoviska ke kácení dřevin. Dále zajišťuje státní správu na úseku ochrany zvířat proti týrání a vydává rybářské a lovecké lístky.
  • Zabezpečuje činnosti v oblasti silničního hospodářství, silniční dopravy, nakládání s komunálním odpadem, veřejné zeleně, veřejného prostranství, údržby a čistoty místních komunikací III. a IV. třídy.
  • Plní úkoly při označování domů čísly popisnými, orientačními a evidenčními.

Úřední hodiny

Úřední hodiny

Pondělí: 08:00 - 12:00, 13:00 - 17:00

Středa: 08:00 - 12:00, 13:00 - 17:00

Kontakty

Ing. Jana Ziobrová
vedoucí odboru financí a správy majetku
Ing. Pavla Polášková
referent odboru FaSM - účetní
Beata Bigasová
referent odboru FaSM - investice, dotace
Ing. Jana Faicová
referent odboru FaSM - silniční správní úřad, majetková agenda
Liběna Kluzová
referent odboru FaSM - životní prostředí, zeleň, administrace a koordinace komunálních služeb
Ing. Michaela Matuštíková
referent odboru FaSM - pokladna, správa majetku a hřbitova, místní poplatky, smluvní vztahy
Bc. Lucie Slívová
referent odboru FaSM - evidence nájmů a bytů a daňových dokladů, smluvní vztahy