Nahlášení adresy pro doručování

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Nahlášení adresy pro doručování

  2. Základní informace k životní situaci

    Na písemnou žádost občana lze v evidenci obyvatel vést též údaj o adrese, na kterou mu mají být doručovány písemnosti. Tato adresa je vždy odlišná od adresy místa trvalého pobytu.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Jen občan České republiky přihlášený k trvalému pobytu v městském obvodě Hrabová.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Občan ohlásí adresu pro doručování písemností, její změnu nebo zrušení na ohlašovně v místě trvalého pobytu nebo v místě svého posledního trvalého pobytu. Občan vyplní tiskopis, který je k dispozici na ohlašovně. Použití tiskopisu není podmínkou, ohlášení je možno učinit rovněž volnou formou, tj. v listinné podobě. Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana. To neplatí v případě, kdy občan podepíše žádost před zaměstnancem ohlašovny. Pokud má žádost formu datové zprávy, občan ji po vyplnění podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo dodá prostřednictvím datové schránky. Žádost může rovněž obsahovat datum, od kterého občan žádá, aby na adresu, na kterou mu mají být písemnosti doručovány, byly písemnosti doručovány. V opačném případě se jedná o datum podání žádosti.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Předložením vyplněného a podepsaného tiskopisu, příp. jiného písemného oznámení na ohlašovně v místě trvalého pobytu nebo posledního trvalého pobytu na území České republiky.

  6. Na které instituci životní situaci řešit
  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava - Hrabová

    Odbor sociální, organizační a vnitřních věcí - ohlašovna

    Bažanova 174/4 720 00 Ostrava – Hrabová

    Úřední hodiny:

    Pondělí, středa    8.00 - 12.00      13.00 - 17.00

    Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na  Úřadu městského obvodu Ostrava-Hrabová (mimo úřední hodiny na základě předchozí domluvy). Obrátit se můžete na úřednici: 

    Zdeňka Haunerová
    referent odboru SOVV - podatelna, ohlašovna, vnitřní věci
    +420599420101
    725996474
    10 / Budova ÚMOb - Bažanova 174/4
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas).

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Formulář je k dispozici na ohlašovně nebo ke stažení zde.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Žádné.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Žádost je vyřízena ihned po doručení na ohlašovnu.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Žádní.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Žádné.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech v platném znění.

  16. Jaké jsou související předpisy
  17. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Žádné.

  18. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Žádné.

  19. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  20. Další související informace
  21. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  22. Související životní situace a návody, jak je řešit
  23. Za správnost návodu odpovídá útvar
  24. Kontaktní osoba
  25. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
  26. Popis byl naposledy aktualizován

    08.04.2021

  27. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

  28. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace