Poskytnutí údajů vedených v informačním systému evidence obyvatel
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Poskytnutí údajů vedených v informačním systému evidence obyvatel
-
Základní informace k životní situaci
Obyvateli lze na základě žádosti poskytnout údaje vedené k jeho osobě v ISEO a k osobě blízké. V ISEO se vedou údaje o státních občanech České republiky, o osobách, které pozbyly státní občanství České republiky a o cizincích, kteří jsou matkou, otcem, popř. jiným zákonným zástupcem, manželem, registrovaným partnerem nebo dítětem občana.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Obyvatel starší 15 let
Za obyvatele mladšího 15 let a za občana, jehož svéprávnost byla omezena tak, že není způsobilý k jednání, žádá zákonný zástupce nebo opatrovník.
O poskytnutí údajů může rovněž požádat člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování bylo schváleno soudem. Za obyvatele může rovněž požádat o poskytnutí údajů zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele.
Údaj o osvojení poskytuje pouze Ministerstvo vnitra obyvateli staršímu 18 let.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Obyvateli mohou být z ISEO poskytnuty pouze údaje vedené k jeho osobě a k osobě blízké. K osobě blízké se poskytuje pouze datum, místo a okres úmrtí, den, který byl v rozhodnutí soudu o prohlášení za nezvěstného uvede jako den, kdy nastaly účinky prohlášení nezvěstnosti, den, který byl v rozhodnutí soudu o prohlášení za mrtvého uveden jako den smrti, popřípadě jako den, který nepřežil, a datum nabytí právní moci rozhodnutí soudu o prohlášení za mrtvého. Osobou blízkou se rozumí otec, matka, prarodič, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo partner. Příslušný úřad vydá sdělení, které bude obsahovat požadované informace. Při existenci nedostatků žádosti příslušný úřad pomůže občanovi nedostatky odstranit nebo jej vyzve k jejich odstranění a poskytne mu k tomu přiměřenou lhůtu. Pokud občan nedostatky ve stanovené lhůtě neodstraní, má se za to, že na podání netrvá. V případě, že se občan písemně obrátí na příslušný úřad, z jakého důvodu mu nebylo odpovězeno, příslušný úřad občanovi sdělí důvod, proč tak rozhodl.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Podáním písemné žádosti o poskytnutí údajů z ISEO u příslušného úřadu. V žádosti obyvatel uvede:
- jméno, popřípadě jména, příjmení, rodné příjmení;
- rodné číslo;
- číslo občanského průkazu nebo cestovního pasu;
- adresu místa trvalého pobytu.
Žádost opatří úředně ověřeným podpisem. Povinnost úředního ověření neplatí, pokud obyvatel podepíše žádost před orgánem příslušným k poskytování údajů.
-
Na které instituci životní situaci řešit
O poskytnutí údajů z ISEO lze požádat:
a) elektronicky na formuláři, zpřístupněném Ministerstvem vnitra dálkovým přístupem, který žadatel po vyplnění opatří zaručeným elektronickým podpisem nebo prostřednictvím zpřístupněné datové schránky, a to u:
- obecního úřadu obce s rozšířenou působností,
- krajského úřadu,
- Ministerstva vnitra, odboru správních činností.
b) nebo osobně na:
- ohlašovně,
- obecním úřadě obce s rozšířenou působností,
- krajském úřadě,
- Ministerstvu vnitra, odboru správních činností,
- prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy (Czech POINT).
c) nebo v listinné podobě na:
- ohlašovně,
- obecním úřadě obce s rozšířenou působností,
- krajském úřadě,
- Ministerstvu vnitra, odboru správních činností.
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Ostrava - Hrabová
Odbor sociální, organizační a vnitřních věcí - ohlašovna
Bažanova 174/4 720 00 Ostrava – Hrabová
Úřední hodiny:
Pondělí, středa 8.00 - 12.00 13.00 - 17.00
Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na Úřadu městského obvodu Ostrava-Hrabová (mimo úřední hodiny na základě předchozí domluvy). Obrátit se můžete na úřednici:
Zdeňka Haunerová
referent odboru SOVV - podatelna, ohlašovna, vnitřní věci+420599420101
72599647410 / Budova ÚMOb - Bažanova 174/4 -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
občanský průkaz nebo cestovní pas
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o poskytnutí údajů z informačního systému dostanete na ohlašovně nebo si jej můžete stáhnout zde.
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Za poskytnutí údajů z informačního systému se platí správní poplatek ve výši 50,- Kč za každou započatou stránku dle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích v platném znění.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Žádost o poskytnutí údajů může obyvatel podat elektronicky na formuláři, zpřístupněném dálkovým přístupem, který žadatel opatří zaručeným elektronickým podpisem, nebo prostřednictvím zpřístupněné datové schránky.
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech v platném znění.
-
Jaké jsou související předpisy
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
-
Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
-
Další související informace
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
Kontaktní osoba
-
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
-
Popis byl naposledy aktualizován
08.04.2021
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno
-
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace