CZECH POINT – kontaktní místo veřejné správy
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
CZECH POINT – kontaktní místo veřejné správy
-
Základní informace k životní situaci
Český Podací Ověrovací Informační Národní Terminál, tedy Czech POINT, je projektem, který by měl zredukovat přílišnou byrokracii ve vztahu občan x veřejná správa. V současnosti kontaktní místa Czech POINT poskytují tyto služby:
Vydávají výpisy z veřejných evidencí:
- Obchodní rejstřík;
- Živnostenský rejstřík;
- Katastr nemovitostí;
- Seznam kvalifikovaných dodavatelů z Informačního systému o veřejných zakázkách;
- Insolvenční rejstřík;
- Rejstřík trestů právnických osob.
Vydávají výpisy z neveřejných evidencí:
- Rejstřík trestů fyzických osob;
- Bodové hodnocení osoby z Centrálního registru řidičů.
Autorizují kontaktní osoby, které žádají o oprávnění přístupu do MA ISOH (Modulu Autovraky Informační Systém Odpadového Hospodářství) za účelem podání agendy nebo její kontroly.
Přijímají podání:
- Žádost o zřízení datové schránky;
- Žádost o zneplatnění přístupových údajů k datové schránce a vydání nových.
Provádí autorizovanou konverzi dokumentů:
- Konverze z listinné do elektronické podoby;
- Konverze z elektronické do listinné podoby;
- Ověření provedení autorizované konverze.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
O vydání ověřeného výpisu z veřejné evidence může požádat jakákoli fyzická i právnická osoba (není ověřována totožnost žadatele), z neveřejné evidence může požádat osoba, které se příslušný výpis týká po prokázání své totožnosti (např. platným občanským průkazem nebo cestovním pasem). Výpisy z neveřejných evidencí je možné vydat i cizincům, kteří mají povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu v ČR a bylo jim přiděleno rodné číslo. Pokud někdo žádá o výpis v zastoupení, musí doložit i úředně ověřené pověření k tomuto úkonu (plnou moc) a svůj doklad totožnosti.
O vydání přístupu do MA ISOH může požádat osobně provozovatel zařízení ke sběru autovraků či zmocněnec na základě úředně ověřené plné moci, a to po předložení: identifikace provozovatele – tj. výpisu z obchodního rejstříku, identifikace žadatele (platný občanský průkaz) a plné moci k převzetí oprávnění k přístupu do MA ISOH. Plnou moc vystavuje za žadatele statutární orgán provozovatele v případě, že nežádá o oprávnění přístupu do MA ISOH osobně. Plná moc musí obsahovat úředně ověřený podpis.
Žadatelem v případě podání zpracovávaných agendou Czech POINT může být fyzická a právnická osoba, stejně tak v případě autorizované konverze. V případě žádostí spojených s ISDS (informační systém datových schránek) je žadatel povinen prokazovat svou totožnost.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Výpisy z veřejných evidencí (Obchodní rejstřík, Živnostenský rejstřík, Katastr nemovitostí, Seznam kvalifikovaných dodavatelů z IS o veřejných zakázkách, Insolvenční rejstřík):
- u Obchodního rejstříků IČ subjektu;
- u Živnostenského rejstříků IČ podnikatele/fyzické osoby;
- u Katastru nemovitostí název katastrálního území a číslo listu vlastnictví, nebo číslo pozemku, nebo číslo popisné;
- u Seznamu kvalifikovaných dodavatelů IČ subjektu;
- u Insolvenčního rejstříku IČ subjektu.
Výpisy z neveřejných evidencí:
- u Rejstříku trestů musí žadatel podat písemnou žádost a doložit průkaz totožnosti;
- u Bodového hodnocení řidiče musí žadatel doložit průkaz totožnosti.
Výpisy z neveřejných evidencí je možné vydat i cizincům, kteří mají povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu na území ČR a bylo jim přiděleno rodné číslo. Pokud někdo žádá o výpis v zastoupení, musí doložit i úředně ověřené pověření k tomuto úkonu (plnou moc) a svoji totožnost (platným občanským průkazem nebo cestovním pasem).
Autorizace kontaktní osoby, která žádá o oprávnění přístupu do MA ISOH:
Pro vydání přístupu do MA ISOH je třeba doložit identifikaci provozovatele – tj. výpis z obchodního rejstříku, identifikaci žadatele (platný občanský průkaz) a plnou moc k převzetí oprávnění k přístupu do MA ISOH. Plnou moc vystavuje za žadatele statutární orgán provozovatele v případě, že nežádá o oprávnění přístupu do MA ISOH osobně. Plná moc musí obsahovat úředně ověřený podpis.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Všechny služby, jež agenda Czech POINT poskytuje, jsou zahajovány ústní žádostí na příslušném pracovišti.
-
Na které instituci životní situaci řešit
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Ostrava - Hrabová
Odbor sociální, organizační a vnitřních věcí
Bažanova 174/4
720 00 Ostrava – HrabováÚřední hodiny:
Pondělí, středa 8.00 - 12.00 13.00 - 17.00
Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na Úřadu městského obvodu Ostrava-Hrabová (mimo úřední hodiny na základě předchozí domluvy). Obrátit se můžete na úřednice:
Zdeňka Haunerová
referent odboru SOVV - podatelna, ohlašovna, vnitřní věci+420599420101
72599647410 / Budova ÚMOb - Bažanova 174/4 Šárka Svobodová
referent 12+420599430340
7259964688 / Radnice, budova B -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
V případě žádosti o vydání výpisu
- z Rejstříku trestů musí žadatel doložit průkaz totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas). Osoba v zastoupení musí doložit svou totožnost a úředně ověřené potvrzení k tomuto úkonu (plnou moc);
- z Bodového hodnocení řidiče musí žadatel doložit průkaz totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas). Osoba v zastoupení musí doložit svou totožnost a úředně ověřené potvrzení k tomuto úkonu (plnou moc);
- v případě žádosti o autorizaci kontaktní osoby, která žádá o oprávnění přístupu do MA ISOH (Modulu Autovraky Informační Systém Odpadového Hospodářství) za účelem podání agendy nebo její kontroly, je nutné doložit identifikaci provozovatele – tj. výpisu z obchodního rejstříku, identifikace žadatele (platný občanský průkaz) a plné moci k převzetí oprávnění k přístupu do MA ISOH. Plnou moc vystavuje za žadatele statutární orgán provozovatele v případě, že nežádá o oprávnění přístupu do MA ISOH osobně. Plná moc musí obsahovat úředně ověřený podpis;
- v případě výpisů ze Základních registrů žadatel předkládá průkaz totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas);
- u žádosti o zřízení datové schránky nebo žádosti o zneplatnění přístupových údajů a vydání nových žadatel předkládá průkaz totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas). Osoba v zastoupení musí doložit svou totožnost a úředně ověřené potvrzení k tomuto úkonu (plnou moc);
- v žádostech o autorizovanou konverzi nepředkládá žadatel žádné doklady.
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Všechny potřebné formuláře jsou součástí příslušné aplikace, plná moc je nutná pouze v případě žadatele – zmocněnce u neveřejných registrů.
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Správní poplatky jsou hrazeny na místě v hotovosti. Žadatel obdrží doklad o uhrazení poplatku.
Tabulka správních poplatků za úkony agendy Czech POINT:
Veřejné evidence
Cena za první stranu
Cena za každou další stranu
Katastr nemovitostí
100,- Kč
50,- Kč
Obchodní rejstřík
100,- Kč
50,- Kč
Živnostenský rejstřík
100,- Kč
50,- Kč
Seznam kvalifikovaných dodavatelů
100,- Kč
50,- Kč
Insolvenční rejstřík
100,- Kč
50,- Kč
Rejstřík trestů právnických osob
100,- Kč
50,- Kč
Neveřejné evidence
Cena za první stranu
Cena za každou další stranu
Rejstřík trestů
100,- Kč
Bodové hodnocení osoby
100,- Kč
50,- Kč
Registr účastníků MA ISOH
100,- Kč
50,- Kč
Datové schránky
Cena
Žádost o zřízení datové schránky a všechny další úkony související s informačním systémem datových schránek
0,- Kč
*Opětovné vydání přístupových údajů k datové schránce
200,- Kč
*První žádost o zneplatnění přístupových údajů k datové schránce a vydání nových je podle zákona č. 300/2008 Sb. zdarma. Každá další žádost je již zpoplatněna částkou 200,- Kč. Po uplynutí tří let má vlastník schránky opět nárok na jedno zneplatnění zdarma.
Autorizovaná konverze
Cena za první stranu
Cena za každou další stranu
Z listinné do elektronické
30,- Kč
30,- Kč
Z elektronické do listinné
30,- Kč
30,- Kč
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Ověřený výpis z informačního systému veřejné správy, popř. oprávnění k přístupu do MA ISOH obdrží žadatel bezprostředně po podání žádosti. Všechna podání jsou zpracovávána rovněž bezprostředně po podání žádosti. Autorizovanou konverzi zpracovává pracoviště zpravidla okamžitě, v případě, že se jedná o velký objem konvertovaných dokumentů, je s žadatelem dohodnuta doba předání.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
-
Elektronická služba, kterou lze využít
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č.365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů.
-
Jaké jsou související předpisy
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky se neuplatňují.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Žádné sankce nejsou uplatňovány.
-
Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
-
Další související informace
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
Nahlížení do katastru nemovitostí: http://nahlizenidokn.cuzk.cz/
Neoficiální výpisy z obchodního rejstříku: www.justice.cz
-
Kontaktní osoba
-
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
-
Popis byl naposledy aktualizován
25.03.2021
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno
-
Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace