CZECH POINT – kontaktní místo veřejné správy

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    CZECH POINT – kontaktní místo veřejné správy

  2. Základní informace k životní situaci

    Český Podací Ověrovací Informační Národní Terminál, tedy Czech POINT, je projektem, který by měl zredukovat přílišnou byrokracii ve vztahu občan x veřejná správa. V současnosti kontaktní místa Czech POINT poskytují tyto služby:

    Vydávají výpisy z veřejných evidencí:

    •  Obchodní rejstřík;
    •  Živnostenský rejstřík;
    •  Katastr nemovitostí;
    •  Seznam kvalifikovaných dodavatelů z Informačního systému o veřejných zakázkách;
    •  Insolvenční rejstřík;
    •  Rejstřík trestů právnických osob.

    Vydávají výpisy z neveřejných evidencí:

    •  Rejstřík trestů fyzických osob;
    •  Bodové hodnocení osoby z Centrálního registru řidičů.

    Autorizují kontaktní osoby, které žádají o oprávnění přístupu do MA ISOH (Modulu Autovraky Informační Systém Odpadového Hospodářství) za účelem podání agendy nebo její kontroly.

    Přijímají podání:

    •  Žádost o zřízení datové schránky;
    •  Žádost o zneplatnění přístupových údajů k datové schránce a vydání nových.

    Provádí autorizovanou konverzi dokumentů:

    •  Konverze z listinné do elektronické podoby;
    •  Konverze z elektronické do listinné podoby;
    •  Ověření provedení autorizované konverze.
  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    O vydání ověřeného výpisu z veřejné evidence může požádat jakákoli fyzická i právnická osoba (není ověřována totožnost žadatele), z neveřejné evidence může požádat osoba, které se příslušný výpis týká po prokázání své totožnosti (např. platným občanským průkazem nebo cestovním pasem). Výpisy z neveřejných evidencí je možné vydat i cizincům, kteří mají povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu v ČR a bylo jim přiděleno rodné číslo. Pokud někdo žádá o výpis v zastoupení, musí doložit i úředně ověřené pověření k tomuto úkonu (plnou moc) a svůj doklad totožnosti.

    O vydání přístupu do MA ISOH může požádat osobně provozovatel zařízení ke sběru autovraků či zmocněnec na základě úředně ověřené plné moci, a to po předložení: identifikace provozovatele – tj. výpisu z obchodního rejstříku, identifikace žadatele (platný občanský průkaz) a plné moci k převzetí oprávnění k přístupu do MA ISOH. Plnou moc vystavuje za žadatele statutární orgán provozovatele v případě, že nežádá o oprávnění  přístupu do MA ISOH osobně. Plná moc musí obsahovat úředně ověřený podpis.

    Žadatelem v případě podání zpracovávaných agendou Czech POINT může být fyzická a právnická osoba, stejně tak v případě autorizované konverze. V případě žádostí spojených s ISDS (informační systém datových schránek) je žadatel povinen prokazovat svou totožnost.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Výpisy z veřejných evidencí (Obchodní rejstřík, Živnostenský rejstřík, Katastr nemovitostí, Seznam kvalifikovaných dodavatelů z IS o veřejných zakázkách, Insolvenční rejstřík):

    • u Obchodního rejstříků IČ subjektu;
    • u Živnostenského rejstříků IČ podnikatele/fyzické osoby;
    • u Katastru nemovitostí název katastrálního území a číslo listu vlastnictví, nebo číslo    pozemku, nebo číslo popisné;
    • u Seznamu kvalifikovaných dodavatelů IČ subjektu;
    • u Insolvenčního rejstříku  IČ subjektu.

    Výpisy z neveřejných evidencí:

    • u Rejstříku trestů musí žadatel podat písemnou žádost a doložit průkaz totožnosti;
    • u Bodového hodnocení řidiče musí žadatel doložit průkaz totožnosti.

    Výpisy z neveřejných evidencí je možné vydat i cizincům, kteří mají povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu na území ČR a bylo jim přiděleno rodné číslo. Pokud někdo žádá  o výpis v zastoupení, musí doložit i úředně ověřené pověření k tomuto úkonu (plnou moc)  a svoji totožnost (platným občanským průkazem nebo cestovním pasem).

    Autorizace kontaktní osoby, která žádá o oprávnění přístupu  do MA ISOH:

    Pro vydání přístupu do MA ISOH  je třeba doložit identifikaci provozovatele – tj. výpis z obchodního rejstříku, identifikaci žadatele (platný občanský průkaz) a plnou moc k převzetí oprávnění k přístupu do MA ISOH. Plnou moc vystavuje za žadatele statutární orgán provozovatele v případě, že nežádá o oprávnění  přístupu do MA ISOH osobně. Plná moc musí obsahovat úředně ověřený podpis.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Všechny služby, jež agenda Czech POINT poskytuje, jsou zahajovány ústní žádostí na příslušném pracovišti.

  6. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Hrabová
    Odbor financí a správy majetku
    Bažanova 174/4
    720 00 Ostrava-Hrabová

    Úřední hodiny:

    Pondělí, středa    8.00 - 12.00      13.00 - 17.00

    Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách (mimo úřední hodiny na základě předchozí domluvy). Obrátit se můžete na úřednici:

    Ing. Michaela Matuštíková
    referent odboru FaSM - pokladna, správa majetku a hřbitova, místní poplatky, smluvní vztahy
    +420599420117 1 / Budova ÚMOb - Bažanova 174/4
  7. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Všechny potřebné formuláře jsou součástí příslušné aplikace, plná moc je nutná pouze v případě žadatele – zmocněnce u neveřejných registrů.

  8. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní poplatky jsou hrazeny na místě v hotovosti. Žadatel obdrží doklad o uhrazení poplatku.  

    Tabulka správních poplatků za úkony agendy Czech POINT:

    Veřejné   evidence

    Cena za   první stranu

    Cena za   každou další stranu

    Katastr nemovitostí

          100,- Kč

         50,- Kč

    Obchodní rejstřík

          100,- Kč

         50,- Kč

    Živnostenský rejstřík

          100,- Kč

         50,- Kč

    Seznam kvalifikovaných dodavatelů

          100,- Kč

         50,- Kč

    Insolvenční rejstřík

          100,- Kč

         50,- Kč

    Rejstřík trestů právnických osob

          100,- Kč

         50,- Kč

     

    Neveřejné   evidence

    Cena za   první stranu

    Cena za každou   další stranu

    Rejstřík trestů

           100,- Kč

     

    Bodové hodnocení osoby

           100,- Kč

         50,- Kč

    Registr účastníků MA ISOH

           100,- Kč

         50,- Kč

     

    Datové   schránky

    Cena

    Žádost o zřízení datové schránky a všechny další úkony související   s informačním systémem datových schránek

         0,- Kč

    *Opětovné vydání přístupových údajů   k datové schránce

     200,- Kč

    *První žádost o zneplatnění přístupových údajů k datové schránce a vydání nových je podle zákona č. 300/2008 Sb. zdarma. Každá další žádost je již zpoplatněna částkou 200,- Kč. Po uplynutí tří let má vlastník schránky opět nárok na jedno zneplatnění zdarma.

    Autorizovaná  konverze

    Cena za  první stranu

    Cena za  každou další stranu

    Z listinné do elektronické

             30,- Kč

         30,- Kč

    Z elektronické do listinné

             30,- Kč

         30,- Kč

  9. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Ověřený výpis z informačního systému veřejné správy, popř. oprávnění k přístupu do MA ISOH obdrží žadatel bezprostředně po podání žádosti. Všechna podání jsou zpracovávána rovněž bezprostředně po podání žádosti. Autorizovanou konverzi zpracovává pracoviště zpravidla okamžitě, v případě, že se jedná o velký objem konvertovaných dokumentů, je s žadatelem dohodnuta doba předání.

  10. Elektronická služba, kterou lze využít
  11. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

    Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů.

  12. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky se neuplatňují.

  13. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Žádné sankce nejsou uplatňovány.