Žádost o pronájem bytu v domě s pečovatelskou službou
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Žádost o pronájem bytu v domě s pečovatelskou službou
-
Základní informace k životní situaci
Statutární město Ostrava, městský obvod Hrabová pronajímá byty v domě s pečovatelskou službou (dále jen DPS) na ul. Bělská 840/28, Ostrava - Hrabová za podmínek daných Zásadami pronajímání bytů ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených městskému obvodu Hrabová a příslušnými zákony.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Občané ČR, nebo cizí státní příslušníci s povolením k trvalému pobytu, kteří dosáhli věku 62 let a byl jim přiznán starobní nebo invalidní důchod pro vznik nároku na starobní důchod, jsou uznáni invalidními v jakémkoliv stupni invalidity pro invaliditu III. stupně nebo invaliditu II. stupně a jsou zároveň příjemci příspěvku na péči minimálně ve stupni I.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podmínky pro přijetí žádosti o uzavření nájemní smlouvy na byt v DPS a další pokyny jsou uvedeny ve formuláři Žádost o přidělení bytu v DPS Bělská 840/28, Ostrava-Hrabová a v Zásadách pronajímání bytů ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených městskému obvodu Hrabová.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Úplně a řádně vyplněný formulář Žádost o přidělení bytu v DPS Bělská 840/28, Ostrava - Hrabová včetně požadovaných příloh může žadatel:
- podat k zaevidování na podatelnu Úřadu městského obvodu Hrabová,
- podat k zaevidování v kanceláři č. 2, odboru financí a správy majetku,
- zaslat na adresu: Statutární město Ostrava, Úřad městského obvodu Hrabová, Bažanova 174/4, 720 00 Ostrava - Hrabová, nebo
- doručit prostřednictvím datové schránky: 8bwbfse.
-
Na které instituci životní situaci řešit
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Ostrava - Hrabová
Odbor financí a správy majetku
Bažanova 174/4 720 00 Ostrava – Hrabová
Úřední hodiny:
Pondělí, středa 8.00 - 12.00 13.00 - 17.00
Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na Úřadu městského obvodu Ostrava-Hrabová (mimo úřední hodiny na základě předchozí domluvy). Obrátit se můžete na úřednici:
Bc. Lucie Slívová
referent odboru FSM - fakturant+420599420125 2 / Budova ÚMOb - Bažanova 174/4 -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
Průkaz totožnosti (občanský průkaz) nebo jiný průkaz totožnosti.
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formuláře jsou k dispozici na odboru financí a správy majetku nebo zde ke stažení:
-
Žádost o přidělení bytu v DPS Bělská 840/28, Ostrava - Hrabová včetně přílohy:
-
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Žádné.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Přijetí žádosti bude žadateli sděleno písemně do 30 dnů.
Přijetím žádosti o pronájem bytu nevzniká MOb Hrabová povinnost žadateli byt přidělit.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Manžel/ka, druh/žka, registrovaný/á partner/ka.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Žádné.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Datová schránka: 8bwbfse.
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a Zásady pronajímání bytů ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených městskému obvodu Hrabová.
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Neuplatňují se.
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Při nesplnění podmínek pro přijetí žádosti (uvedené v Zásadách pronajímání bytů ve vlastnictví statutárního města Ostravy, svěřených městskému obvodu Hrabová) – její nezařazení do nezávazné evidence žadatelů o přidělení bytu.
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
Popis byl naposledy aktualizován
14.04.2021
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno